Как поменять метрическую систему в blender

Программа Blender, как поменять на миллиметры, сантиметры Стрелочкой указал где

Подскажите, как можно сменить на миллиметры
Настройка мира, units, length.

Вячеслав Оракул (53409) Oleg Olegik, а ещё надо смотреть сюда

Scene Properties

Used to select which camera is used as the active camera. You can also set the active camera in the 3D Viewport with Ctrl — Numpad0 .

Allows you to use a scene as a background, this is typically useful when you want to focus on animating the foreground for example, without background elements getting in the way.

This scene can have its own animation, physics simulations, etc, but you will have to select it from the Scene data-block menu, if you want to edit any of its contents.

Background Scenes can themselves have a Background Scene (they’re recursively included). So you can always make additions to existing scenes by using them as a background to a newly created scene where your additions are made.

This can also be used in combination with Linking to a Scene , where one blend-file contains the environment, which can be reused in many places.

Selects a Movie Clip that can be used by Motion Tracking Constraints or a camera’s Background Images .

Единицы измерений

Properties ‣ Scene ‣ Units

The unit system to use for user interface controls.

Use units that have with no relation to the real world, practically this is the same as Metric just without unit names.

Use the metric unit system in this scene.

Use the imperial unit system in this scene.

Scale factor to use when converting between internal units and values displayed in the user interface. This can be changed when modeling at microscopic or astronomical scales.

This only influences the values displayed in the user interface and not how things behave internally. For example, physics simulations don’t take the unit scale into account.

When using Metric or Imperial, display properties as multiple values. For example, 2.285m will become 2m 28.5cm .

Unit to use for displaying/editing rotation values.

Use degrees for angles in the user interface.

Use radians for angles in the user interface.

Unit that will be used to display length values.

The unit used for a specific value depends on the magnitude of the value. For example, some values might be displayed as 23cm while others are displayed as 10km .

A fixed unit that will be used for all lengths in the user interface.

Scale of a Meter

Scale of a Meter

Gravity

Properties ‣ Scene ‣ Gravity

Options to control global gravity used for physics effects.

See the Physics chapter for more information.

Keying Sets

Properties ‣ Scene ‣ Keying Sets

Audio

Properties ‣ Scene ‣ Audio

Options to control global audio settings. To control how sounds is played back from within Blender, see the audio settings in the Preferences .

Volume for the scene.

Changes how the sound attenuation is calculated based on the distance. Most physically correct is the Inverse model, but it’s also possible to choose a linear and an exponential falloff. The clamped modes limit the volume to be lower than 100% (1.0), that means if the distance is smaller than the reference distance, the volume is always 100%. For an exact description of each option see the OpenAL documentation.

Speed of the sound for the Doppler effect calculations. The typical value is 343.3 m/s in air, in water for example this value is around 1560 m/s.

Controls how strong the Doppler effect is. You can exaggerate or attenuate the change of pitch, but physically correct is a factor of 1.0.

Update Animation Cache

Updates the audio animation cache. This is useful if you start noticing artifact in the audio.

Rigid Body World

Properties ‣ Scene ‣ Rigid Body World

The Rigid Body World is a group of rigid body objects, which holds settings that apply to all rigid bodies in this simulation.

See Rigid Body World for more information.

© Copyright : This page is licensed under a CC-BY-SA 4.0 Int. License. Обновлено: 10/06/2022.

Еденицы измерения

Возможно.
Это делается изменением шага сетки окна 3D Viewport’a: View/View Properties.

В Wiki это звучит так:
The 3D Viewport’s grid represents Blender Units (BU). A BU can be as large as you would like it to be: an inch, a centimeter, a mile, or a cubit.
(http://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D:_Noob_to_Pro/Blender_Windowing_System)

Что в переводе означает:
Сетка 3D Vieport’a представляет собой единицы измерения Blender’а (BU). BU может принимать любые значения, будь то дюйм, сантиметр, миля, или кьюбит.

Поведение blender при смене единиц измерения. Так и задумано или баг?

Я тут начал с этим разбираться и понял следующее. Во вкладке, где мы выбираем метрическую систему — там стоит 1, и если все измерения привести к этой единице, то масштабы при переносе мешей из файла в файл и/или из старой версии в новую — СОБЛЮДАЮТСЯ!

Другое дело, я вот чего не понял. Когда работал в старой версии, мне нужно было создавать малые объекты и выбирал в метрике единицу измерения — сантиметры. И фокус в том, что тогда эта единица делилась зачем-то на 100 и отображается так: 0,01. А в новой версии всегда стоит единица, независимо от того, выбираем ли мы метры, сантиметры или миллиметры. Всегда будет 1. А в старой версии — выбрав сантиметры или миллиметры — единица делится на сто — и это теперь стало миной. Теперь все созданные объекты нужно возвращать к единице. То есть, масштабировать (в сто раз) и сбрасывать масштаб к 100%. А это в некоторых случаях абсолютно невозможно, так как объекты многократно дублированы с сохранением связей, а значит, сбросить им масштаб к 100% не представляется возможным. Это, получается, переделывать многие работы заново. Вот это сюрприз!

На скринах наглядно показано, что в старой версии при выборе системы длины — единица делится на масштаб, а в новой — остаётся ВСЕГДА единицей. Поэтому те, кто выбирал в старой версии сантиметры — капитально попали на переделку своих работ, если хотят их интегрировать в файлы в новую версию программы.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *